Regen, regen en nog veel meer regen. - Reisverslag uit Tully, Australië van Jo Amsterdam - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog veel meer regen. - Reisverslag uit Tully, Australië van Jo Amsterdam - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog veel meer regen.

Door: jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

05 April 2010 | Australië, Tully

Hoi allemaal

Nou het regent dus. Pff we zijn in Queensland en ze zeggen dat daar de zon 300 dagen per jaar schijnt. Nu we zijn hier 5 dagen het regent alleen maar. Komt aan de ene kant wel goed uit, want zer hebben hier veel watervallen en die zijn nu supermooi.

Ik was met me verhaal in Townsville gebleven. Die avond hebben we daar langs de boulevard gelopen. Raar overdag zag je geen mens in dat dorp en toen was het ineens onwijs druk. Best gezellig. De volgende dag zijn we naar de watervallen van Paluma range gegaan. Om de berg op te komen moesten we over een smal bergweggetje met aan een kant rotswanden en aan de andere kant een diepe afgrond. Ik werd er een beetje misselijk van en durfde echt niet te kijken. Af en toe kwam er ineens een tegenligger met een rotgang aan, moest je de kant in. Pff ik ga nooit die berg meer op. De watervallen en het uitzicht waren gelukkig heel erg mooi. We hebben er een paar kilometer door het tropisch regenwoud gelopen.
Smiddags gingen we naar een andere waterval. We konden alleen niet op de parkeerplaats komen, omdat de weg onder 20 cm water stond. Er liep een rivier overheen. Slippers uit en er doorheen lopen maar. Het pad naar de waterval zelf was ook weer typisch Australies. Je moest gewoon even over een paar rotsen klimmen en door twee best aardig stromende riviertjes. Ze hadden er wel een paar stapstenen ingegooid, maar dat haalde je alleen als je benen van twee meter had. Maar goed, we hebben het overleeft en het was supermooi daar.
S avonds sliepen we op een campeerparkeerplaats. Het stikte daar van de geckko's. Ik zag ook een grote pad zitten bij een hokje. Dus ik liep erheen om een foto te maken. Hopte hij het hoekje om. Ik erachteraan. Aaaaahhhhhhhhhh 100 dikke, vieze, grote padden daar. Wat een griezels. Bah en een klere herrie dat die dingen s nachts maakte. Ik zag ook nog van die gavee felgroene kikkers. Die zijn echt leuk. Jammer genoeg heb ik die avond me camera op de grond laten kletteren. Die is dus kapot. Foto's hebben het gelukkig wel overleeft en we hebben Marks camera gelukkig nog. Maar toch best $%#$. O en me tandenborstel viel in de wc. Die heb ik mooi laten liggen.

Gister zijn we naar de Wallaman falls geweest. Dat is de hoogste waterval in Australie. 268m hoog. Op de weg naar de berg moesten we uitkijken voor koeien die midden op de weg lagen en liepen.We moesten weer op zo'n smal pad omhoog. Gelukkig groeide hier een dicht bos om dus kon ik niet de diepte inkijken. We moesten 2 km naar beneden lopen naar de onderkant van de waterval. Het was vooral een trap van stenen waar we opliepen. Soms liep er gewoon een rivier over het pad. De waterval was echt heel erg gaaf. Hoog en heel veel water. Je werd ook zeiknat daar. Er hing ook een soort wolk omheen. Toen we helemaal doorweekt waren gingen we weer naar boven. Koud was het niet, want 2 km traplopen houdt je wel warm. Halverwege het pad stond een bordje dat je moest uitkijken voor een plant die stak ofzo. Het gaf extreme pijn en kon maanden aanhouden, leuk om te weten. We hebben gelukkig nergens last van.

Nou dit waren de avonturen weer. Volgende keer zijn we in Cairns denk. Oja en ik kom 14 mei weer thuis. Bedankt voor de reacties weer.

Kusjes jo


  • 05 April 2010 - 07:38

    Yvonne:

    Regen! Het werd eens tijd, maar 5 dagen :?Gelukkig bekijk je het positief met die watervallen, die nu juist mooi zijn daardoor... Hier vieren we vandaag 2e paasdag, merken jullie daar nog wat van? Wij gaan er straks op uit om te wandelen, zal vast niet zo mooi zijn als bij jullie. Groetjes, ook aan Mark

  • 05 April 2010 - 12:06

    Mams:

    hoi jullie samen
    zo dus eindelijk regen ,maar dan ook gelijk een beetje te.
    nou je pa en ik hebben net een stuk gelopen maar zijn net voor de bui binnen.
    en ik moest mn was redden.
    maar de tempratuur is bij jullie nog wel een stuk hoger dan hier .
    en de bergen ook als ik dat zo hoor toch wel een beetje griezelig hoog ,pas maar op met die natte zooi.
    wat jammer dat je fototoestel stuk is mis je nou niet een heleboel mooie plaatjes of houd mark het bij.
    en die tandeborstel nou die zou ik ook niet pakken jakkie bah .
    en hoeveel eieren hebben jullie gevonden te veel zeker .
    oma had er heeeeeel veeeeel verstopt maar de kids hebben ze gevonden en ze bleven er heeeeeeeeeeel rustig door.
    ik ga vanavond ook de tak weer opruimen en de rest want pasen is weer voorbij dus ruimen.
    nou verder geen nieuws alles gaat goed wachten op het mooie weer
    groetjes van ons allen en tuurlijk puck xxxxxxxxxx

  • 05 April 2010 - 17:44

    Martijn:

    Hey hey schatje,

    Moet ik nu hier neerzetten 'gelezen..'? Ik had het vanochtend al gelezen maar had toen geen tijd meer om iets te schrijven en dan maakte je moedertje misschien ook nog eens kans om als eerste iets neer te krabbelen^^. Het was echt super druk vandaag op het werk, niet normaal. Heb me poten uit me lijf gerend, maar het was wel heel gezellie. Vandaag sla ik een avondje over bij Arnold, ben veelste moe.. Daarbij heb ik ook nog eens super kiespijn, al sinds vrijdag nacht en toen kwam pasen dus kan morgen pas bellen op dinsdag. Kei-irritant.

    Morgen ga ik je proberen te bellen, hoop dat je dan tijd hebt, want heb al tijdje niks meer van je gehoord..

    Dikke knuffies, hou heel veel van je en duurt nog steeds beetje lang, maar wordt gelukkig elke dag wel minder ^^.

    Mis je nu wel weer beetje veel maar komt goed hoor, kusjes, knuffies en van dat soort dingen.

  • 06 April 2010 - 20:46

    Sassieka:

    Fijn dat je dat plantje hebt kunnen ontwijken! Al zal dat, jou kennende, wel perongeluk zijn gegaan (A)

    15 mei weer terug, en komt markt dan ook mee? Ben je het zat of heb je alles gezien?
    klinkt in ieder geval allemaal hardstikke gaaf en ik weet zeker dat dit de trip van je leven was!
    Als je terug bent kom ik je foto's en verhalen bekijken! Ik heb zelfs al je reisverslagen gelezen! Dat is wel heel wat hoor!
    Veel plezier nog ffies!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tully

Jo

Actief sinds 07 Jan. 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 17869

Voorgaande reizen:

21 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Jo in Australie

Landen bezocht: