Dicky Beach?? Wiet en een berg. - Reisverslag uit Evans Head, Australië van Jo Amsterdam - WaarBenJij.nu Dicky Beach?? Wiet en een berg. - Reisverslag uit Evans Head, Australië van Jo Amsterdam - WaarBenJij.nu

Dicky Beach?? Wiet en een berg.

Door: jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

26 April 2010 | Australië, Evans Head

Hoi allemaal,

Zo vandaag weereens vanuit een zonnig Australie. Lekker hoor, we zitten nu weer ergens bij de kust, dus vanmiddag lekker naar het strand denk. Nou we waren bij Gympie geloof ik. Vanuit Gympie een stukje gereden, op een slaapparkeerplaats vriendjes geworden met drie poepige hondjes die me eerst eng vonden, maar daarna allemaal tegelijk op schoot wilden. Toen naar Dicky Beach, geen idee wie die naam heeft verzonnen, ik vind het een gekke naam. We hebbeb daar lekker op het strand gelopen, dammetjes gemaakt en zandkastelen. Er lag daar gewoon een echt scheepswrak half op het strand half in de zee, best gaaf. Toen we gingen eten kregen we nog patatjes aangeboden door de buren, die veel te veel hadden. Het is al drie keer gebeurt dat ons dat is aangeboden op campings. Ik vind dat wel leuk dat mensen hier zo aardig zijn.

Volgende dag hebben we lekker op het strand gelegen. Er zaten deze keer geen steekvliegen, maar wel een soort fruitvliegjes die staken. Ze lieten niks achter van een vlekje ofzo, dus ik dacht nou maakt niet uit dan dat ze steken. Beetje jammer dat ik s avonds ineens 30 jeukende bultjes op me benen had.

Eergister hebben we MT Warning beklommen. Een berg van 1200m hoog. Het was best te doen. Veel trappetjes en keien. De laatste 100m moesten we zo een beetje verticaal omhoog. Gelukkig hadden ze stukjes uit de rotsen gehakt waar je je voeten neer kon zetten en je kon je vasthouden aan een ketting. Het was echt gaaf. Beetje vermoeiend wel en ik heb nu nog zere kuiten, maar het was het waard. We waren nog getuige van een reddingsactie op de berg. Een vrouw was gevallen en werd even met de traumaheli van de berg getakeld. Best gaaf om te zien, zeker omdat het allemaal meeviel met die vrouw, alleen een gebroken enkel. Er lagen daarna wel allemaal gebroken takken op het pad door de wind van de heli.

Na al die avonturen waren we toe aan wat relaxter. We kwamen uit in het prachtige Nimbin. Een mooi dorpje met huizen in de meest panische kleuren en overal regenboog vlagen. We gingen naar de camping daar en toen hoorden we van een groep stonde Fransen dat we in HET hippiedorp van Australie waren. Volgend weekend is er een festival waar 50000mensen komen in een dorp waar normaal 300 mensen wonen. Haha we zijn de volgende ochtend een rondje gaan lopen... echt geweldig.Om de vijf meter werd gevraagd of we wiet of paddo's wilden kopen, overal maffe hippies en wiet en wierook dampen. De winkeltjes waren ook allemaal heel vaag. We zijn in het museum van het dorp geweest. Daar kon je leren hoe je je eigen wiet kon telen, er stonden overal vage teksten en er hingen posters van Obama met een een joint en Yess we Canabis. Haha het hele doel van het dorp is om wiet te legaliseren. Ik vond het een mooi dorp.

Na het dorp hebben we nog een watervalletje bekeken en naar Byron Bay gegaan. Dat is de backpackers stad schijnt. Nou dat was wel zo, maar vond het echt verschrikkelijk. Allemaal van die veel te hippe mensen die een beetje hip liepen te doen op het strand. We hebben een rondje gelopen en zijn toen gauw weer weggegaan. We sliepen weer op een slaapparkeerplaats. Na het eten kwam er nog een megamot langs die best eng was (vond een bepaald iemand en dat was ik niet) Ik vind de spin van 4cm enger. Hij had van die enge bijt dingen en slingerde een beetje in het rond. We hoorden ook steeds enge geluiden in de bosjes maar zagen steeds niks. Vanochtend bij het ontbijt hadden we ineens een zooi hanen om ons heen. Die maakte dus die geluiden. Pfff en om half 6 ook. We kunnen hier nooit uitslapen omdat er altijd wel een of andere vogel herrie zit te maken.

Dit was het weer, onee nog een ding. Eergister zat ik rainbbow lorikeetjes te voeren aan het ontbijt. Ze zaten allemaal op tafel enzo. Ik had me eigen broodje in me hand, toen een besloot dat ie ook wel trek had in een happie chocopasta en die kwam gewoon op me vinger zitten en ging me broodje op zitten eten. Best grappig.

Nou dit was het echt. Tot het volgende verslag.

Kusjes Jo

  • 26 April 2010 - 10:11

    Martijn:

    Hoi lief,

    Ik vind dat je weer een leuk verslag hebt gemaakt ^^. Ik had plaatjes gezien van die Lorikeetjes, en ze zijn echt super cool ^^. Mhmm ik heb niet zo veel te melden, spreek je van de week aan de telefoon wel =). Dikke zoen en hou van je

  • 26 April 2010 - 18:20

    Mams:

    hoi jo en mark
    gaaf hoor alles wat jullie weer gedaan hebben
    en ook best wel een beetje eng
    maar verstandig dat jullie geen wiet gekocht hebben neem ik aan tenminste,
    je paps heeft een kort weekje vanwege koningen dag en volgende week ook vanwege 5 mei
    ik ben wel benieuwd hoe je eruit ziet hoor na al die steken. nog maar 3 weekjes he
    nou geniet er nog maar goed van en tuurlijk voorzichtig he
    groetjes van ons allen xxxxxx

  • 29 April 2010 - 10:53

    Maaike:

    hey jo!

    nou zo te horen doe je aardig stoeren dingen! zo te horen heb je het reuze naar je zin.. en maak je ook weer genoeg mee..
    al enig idee wanneer jullie terug komen?

    liefs, Maaike

  • 07 Mei 2010 - 16:59

    Gino:

    NIMBIN RULEZZZ, heb daar wat koekjes gekocht en een ketting. Een echte high-buy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Evans Head

Jo

Actief sinds 07 Jan. 2010
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 17871

Voorgaande reizen:

21 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Jo in Australie

Landen bezocht: