Muggen, muggen en muggen - Reisverslag uit Mackay, Australië van Jo Amsterdam - WaarBenJij.nu Muggen, muggen en muggen - Reisverslag uit Mackay, Australië van Jo Amsterdam - WaarBenJij.nu

Muggen, muggen en muggen

Door: jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

11 April 2010 | Australië, Mackay

Hoi allemaal,

Zo vandaag heb ik wel zin om even een verhaaltje te tiepen. Gister hebben we lekker op het strand gelegen , dus na al die regen zijn we weer een beetje bijgekleurd. Ik kan natuurlijk niet lijkbleek aankomen straks. Ik weet niet precies waar ik gebleven was met me verhaal, maar ik vertel wel gewoon wat.

We zijn dus gister naar het strand geweest, daarvoor hebben we de jetty op en neer gelopen in Bowen. Ik dacht dat ik een rog zag zwemmen, maar toen ie naar boven kwam zag ik dat het een grote schildpad was. Gaaf joh, de eerst grote die ik in het wild heb gezien. De avond daarvoor zagen we al een boomkangaroe vlak naast de auto. Het is best grappig. Je hebt wegen met aan twee kanten bos en daar hebben ze dan in sommige bomen van de ene naar de andere kant een mini touwbrug gebouwd zodat die beestje veilig de weg over kunnen.

We hebben eergister op een keiluxe camping geslapen. Die waren ze nog helemaal aan het opbouwen na een cycloon van 4 jaar geleden. De campkitchen was keimooi en de badkamer wow haha helemaal super. Zo'n mega regendouchekop en supernetjes en schoon en mooi alles. We zien hier wel eens anders.Gister nog een wc waar je liever buiten tussen de enge beestjes ging zitten dan in dat hok. Maar goed, verder is alles wel mooi geregeld hier. Je hebt overal gratis bbq's en wc's en je kunt zelfs gratis koffie en thee met een koekje langs de snelweg krijgen.

Ik heb geloof niet veel meer te vertellen verder. Behalve dat ik nu echt helemaal klaar ben met die muggen. Pffff drie verschillende middeltjes helpen niet en heb nu 50 muggenbulten waarvan er een zo groot als een golfbal op me arm. Mark heeft er gewoon geeneen gggggggrrrrrrrrrrrr. Verder valt de auto steeds verder uit elkaar, hij gaat nu wiebellen als we rijden. Het weigerende slot heb ik gefikst met een beetje olie. Tenminste iets goeds.

Zo ik ben klaar met me gezeur. Schrijf maar gauw een leuke reactie. Misschien word ik daar wat vrolijker van.

Kusjes jo

  • 12 April 2010 - 09:39

    Sassieka:

    Tsja die muggenbulten zijn een beetje jammer en die auto, ach... Hier in NL rij ik niet anders dan in een wiebelende gekke auto (van me vent) maar hij brengt me wel overal heen!
    En lang niet naar zulke mooie en gave dingen als jullie!
    Gewoon positief bekijken! wel je laatste weekjes nog ffies LEUK maken hoor!!!

    Kom op! Je zit in AUSTRALIE!!

    Mening mens is stik jaloers! En misschien zelfs op je muggebulten ;)

    Veel plezier nog! Tot snel!

  • 12 April 2010 - 16:39

    Esther:

    Hey jo!

    De titel van dit stukje kwam me al erg bekend voor. De muggen zijn nog niet weg dus. :(
    Al weer 'n btje zin om naar huis te komen? Schiet echt al op! Ik mail je binnenkort wel weer even!

    x

    Esther

  • 12 April 2010 - 18:45

    Mams:

    hoi ons kind
    oooo wat een klere beestjes he die muggen en dan alleen jou gemeen hoor.
    ja en die auto kan van alles zijn dat gebibber pas maar op niet te hard rijden staat zo stom als je midden in een dorp staat en de auto valt uit elkaar of gebeurt dat alleen in een film.
    maar blijf nog wel vrolijk en genieten he de tijd is voor je het weet om en het is hier nog niet zo lekker warm hoor .
    maar wel een hele droge week zonder regen is gewoon vreemd.
    en puck zit graag in het zonnetje voor probeerd ook bruin te worden denk.
    nou alles gaat hier zn gangetje goed dus.
    geniet nog maar effe daar de tijd gaat hard .
    xxxxxxxvan ons en iedereen

  • 12 April 2010 - 19:09

    Yvonne:

    Leuk, een vervolg op Mark zijn verslag van zaterdag. Hij hoopte dat het gisteren droog zou zijn en ja hoor! Lekker zo'n dagje strand na al die natte watervallen. Geniet nog maar lekker. Groetjes, uiteraard ook aan Mark!

  • 13 April 2010 - 08:28

    Martijn:

    Hey lieverd,

    Het is nu weer heerlijk weer hier. Steeds een paar daagies mooi weer en dan weer een paar daagies grauw weer. Maar gisteren was koud windje.

    Maar vandaag dus mooi weer ^^. Helaas is mijn super lang rooster nu ook ingegaan, dus heb soms lange dagen school. Niet zo leuk dus :P. Nog 31 dagen vandaag, dus nog een maand te gaan schatje. Je bent er bijna, bijna is je rondje af en een aantal van je doelen^^.

    Ben je ook al zon schildpad tegen gekomen, die net zo groot als een eiland is? Of kom je die alleen tegen in mijn fantasiewereld? :P. Maar zoals je moeder zei, je auto moet niet uit elkaar vallen hoor, net zoals in de film :P.

    Ik moet nu naar volgende les, geen zin in xD.

    Dikke knuffel, kusjes en hou heel veel van je, zelfs al ben je een blonde dollie :P

  • 13 April 2010 - 09:22

    Irma:

    Hi Jolanda,
    jullie schieten aardig op, zeg, met "het rondje", pff, hoeveel km staat er al op de teller?
    Na een trip Mexico en Florida nu mijn vrije week. Marcel is net naar zijn werk en ik zit nog relaxed met een bakkie voor me. Wel zin om mijn auto te gaan wassen en de tuin kan een opknapbeurt gebruiken; lentekriebels!
    Gistermiddag nog een uur in de tuin gezeten. Met de tuin op het zuid-westen en de oostenwind was het heerlijk! Nou ja, zitten werd liggen en de lagen kleding "verdwenen" ook één voor één!
    Geniet nog volop de komende maand [hier is nl niets veranderd dus...]!
    Groetjes, Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mackay

Jo

Actief sinds 07 Jan. 2010
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 16856

Voorgaande reizen:

21 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Jo in Australie

Landen bezocht: