Killerkoeien en rainbow lorikeets - Reisverslag uit Gympie, Australië van Jo Amsterdam - WaarBenJij.nu Killerkoeien en rainbow lorikeets - Reisverslag uit Gympie, Australië van Jo Amsterdam - WaarBenJij.nu

Killerkoeien en rainbow lorikeets

Door: jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

20 April 2010 | Australië, Gympie

Hoi allemaal,

Zo vandaag een wat vrolijker verslag. We hebben weer een paar leuke dingetjes meegemaakt. De avond van het vorig reisverslag sliepen we op een camping bij Mackay. Toen we s ochtends nog zaten te wachten tot de droger klaar was, gooide ik wat stukjes brood neer voor de lorikeets. Dat zijn keimooie felgekleurde vogels. Er zaten er twee, later vijf en op het laatst een stuk of 20. Klerreherrie maar wel leuk. Toen het brood op was bleven ze rondhangen in de hoop op nog een broodje. Dat kregen ze niet en als wraak poepte er eentje op me hoofd vlak voor we weg wilden. Beetje jammer. Daarna naar een NP. Het was er een beetje een zooitje, veel afgebroken takken en omgevallen bomen. Er waren veel hagedisjes en vlinders. Mooie waterval uiteraard. Toen we het park weer uit wilde moesten we even wachten, want er was een dikke boom over de weg gevallen. Ik vroeg hoe het kwam dat het zo'n rommel was, blijkt dat ze drie weken geleden een cycloon hebben gehad hier. Later merkte we wel dat het in meer parken een zooitje was.

Het weer is hier nu weer een beetje bluh, bewolkt en soms regen en koud, maar 25 graden ofzo. We hebben gelukkig nog van een dagje strand kunnen genieten. Die avond kwamen we een Deens stel tegen waar we gezellig mee hebben zitten praten bij een kampvuur. Zij kwamen vanaf de bovenkant van Australie en wij van beneden, dus hebben wat dingen uitgewisseld wat we echt moeten doen. We gaan binnenkort een berg beklimmen. Mount Warning heet ie, goeie naam he. Ze hebben ook een Mount Disaster.

We hebben de auto weer laten maken. Dat gewiebel kwam doordat bij een band het ijzer er doorheen kwam. Nieuw bandje dus. De radio enzo zijn ook weer gemaakt, we hebben dus weer licht en muziek en een klok. Die avond hadden we een leuke camping met een zwembad met glijbaan. Mark helemaal blij natuurlijk.

We zijn verder de afgelopen dagen weer naar veel mooie NP's geweest. Gave watervallen en veel gekke beestjes enzo. Een park had mooie grotten en keischattige knuffelbare wallabies.We sliepen die avond langs een gravelweg tussen de weilanden. Daar liepen koeien en er stond geen hek omheen, maar we hadden een kampvuur en koeien zijn best schuw, dus we dachten dat kan wel. Haha nou na het eten in het donker dachten we dat ze toch wel dichterbij kwamen. Mark vond het maar niks, want er lopen koeien, stieren en kalfjes door elkaar en ze willen de kalfjes beschermen dus weet jij veel wat ze doen. Door zijn gezenuw werd ik ook een beetje bangig, dus wij snel de spullen in de auto en er vandoor. Toen we de lichten van de auto aandeden zagen we dat er een stuk of 30 vlakbij ons op de weg stonden. Pff mooi dat we in de auto zaten. WE hebben een stuk verderop na een wildrooster een nieuwe slaapplek gevonden. Nergens meer last van gehad, alleen toen we s ochtends weer verder reden zagen we een stuk bij onze slaapplek vandaan een gigantische (2m lang en keidik) dode slang liggen. Gatver wat was dat een griezel.

Dat was het geloof ik wel, onee wacht haha nog een leuk verhaal. We gingen ergens in een minidorpje even brood halen. Geen normale supermarkt te vinden, maar wel een hout gebouw wat er op leek. Wij naar binnen door de houten deur met een raam, verder geen beveiliging ofzo. Niemand te zien binnen. Wel vanalles en nog wat aan spullen te koop. Als ze weer ruimte nogig hadden bouwde ze blijkbaar een stuk aan de winkel. Zo zag het eruit tenminste. Nou ja we gingen maar weer naar buiten, toen zagen we een briefje op de deur. Hulp nodig, klop bij het huis hiernaast. Oke Wij erheen. Kloppen, niks, nog een keer kloppen, yyyeeahhhh I'm coming. Haha oke. Een oud mevrouwtje kwam eraan en hielp ons in de winkel. Heel raar, je had gewoon zo die winkel leeg kunnen halen als je wilde. Er lagen sigaretten enzo bij de kassa die kosten hier $26,- gemiddeld. Kon je zo meenemen. Haha maar ja blijkbaar zijn de mensen hier wel te vertrouwen. Ik vond het wel leuk om te zien.

Nou dit was het echt. We gaan nu nog even een rondje door Gympie. Haha ja zo heet het echt hier, goed he. Nou knuffies en kusjes en tot over vier weekjes ofzo.

Kusjes jo

• 20 April 2010 - 10:22

Mams:

hallo jo en mark
    nou gelukkig dat het nog steeds leuk is en een hoop ontdekkingenvan nieuwe beestjes,ja die slang bah maar hij bewoog niet meer begrijp ik.
    het mag hier wel snel warmer worden anders trek jij je winterjas nog aan als je terug komt
    daar is het 25graden hier nog maar de helft.
    en heb je er nog krullen van gekregen van die vogel poep of was het alleen maar vies.
    en is mark blij met het zwembad of de glijbaan.
    maar jullie hebben wel mazzel dat je dat rottr weer niet meegemaakt hebben jullie zien alleen de puinhoop ervan.
    en jullie zijn ook eerlijke nederlanders he dus alles netjes betalen daar
    en de koeien komen hier ook weer naar buiten maar niet op de weg.
    en die auto geef je af en toe maar een aai dan blijft ie het wel doen
    nou zoals gewoonlijk gaat hier alles zn gangentje goed dus
    suus heeft zaterdag in amsterdam mee gedaan met een groep backsteetfans met zo n dans zomaar op een plein kom effe niet op de naam hoe dat heet maar was heel leuk staat op de pc een filmpje .
    nou dit was het weer geniet nog effies die weken zijn zo om
    knuffels van iedereen hier en o ja bedankt voor de kaart vind oma heeeeeel leuk
    nou doei doei

• 20 April 2010 - 10:26

Marianne:

Hoi Jo,

jullie beleven ook wel van alles! Dan zal het hier wel saai worden! Maar hiet gebeurt natuurlijk ook wel wat; zoals een vulkaan in Ijsland die as blaast. Luuc zat vast in Zuid Frankrijk en is toen met 2 stewardessen per auto terg komen rijden. Ja, ja de service van de KLM gaat ver!
    Tot over een paar weekjes

Groetjes marianne

• 21 April 2010 - 10:49

Sassieka:

alweer positief! mooi!

Heb je wel een foto van die slang? Want als het van die visserspraatjes zijn was hij niet langer dan je arm! ;)

nog maar een paar weekjes, maak er wat van!

liefs

• 22 April 2010 - 20:24

Martijn:

Hoi hoi lief,

Keileuk reisverslag ^^. Wij hebben al vrijwel heel de week zon, altijd bloedheet in de auto, maar dat vind ik wel fijn op zich. Tis alleen minder dat ik van die lange dagen school heb, waardoor ik 's middags ook in de file sta. Ja soms in de ochtend ook, wanneer ik te koppig ben om niet via de provinciale weg te gaan maar via de snelweg. Vandaag weer een maand erbij he? ( 22 April) Toch niet vergeten he?

Nou er is hier niet echt wat gebeurt, in ieder geval niet naar mijn weten, dus dat zegt eigenlijk niet zo veel :D.

Nou nog heel veel plezier daar, ik ga strakkies lkker slaapie doen. Ik sms je denk nog wel en hou keiveel van je. Al zin in het weekend van 28 mei? ^^ Ikke wel hoor!

Dikke knuffel, kusjes en love you xxx

• 23 April 2010 - 19:15

Erma En Pris:

Hoi Jo!
    We volgen jullie reisverhalen op de voet hoor;)
    Wat leuk allemaal!! Het is wel een hele ervaring zo... dat vergeet je echt nooit meer!!!
    Geniet nog van alle mooie dingen die je nog gaat zien!
    Kus