Brrrrrrr, The Chief en een wombat - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jo Amsterdam - WaarBenJij.nu Brrrrrrr, The Chief en een wombat - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jo Amsterdam - WaarBenJij.nu

Brrrrrrr, The Chief en een wombat

Door: jo

Blijf op de hoogte en volg Jo

01 Mei 2010 | Australië, Canberra

Hoi allemaal,

Zo vandaag vanuit Canberra. Het is eindelijk weer een beetje zonnig en niet ijskoud. Het is hier namelijk herfst nu, dus koud.

Bij het vorige verslag waren we in Evans head. De volgende dag naar Armidale, daar in de buurt had je watervallen die we gingen bekijken. Eerst de Dangar falls en toen de Ebor falls. Daar had je twee uitkijkpunten. Toen we van de eerste naar de tweede aan het rennen (koud wast) waren zag ik in me ooghoek iets wegglippen en Mark riep 'he een hagedis' Haha maar ik stond al te gillen ' een slang' Ik was gewoon in volle vaart vlak langs een slang gerent die van schrik de bosjes is vloog. Weet niet wat voor slang het was. Een bruin/zwarte van iets meer dan een meter. Vond hem niet zo eng eigenlijk. Eindelijk een echte levende slang gezien. Die middag naar Kathedral NP gegaan. Daar een stuk gewandeld en Mark wist weer een berg stenen waar we op konden klimmen. Pff 300 meter omhoog over een 'pad' van rotsen met af en toe een ketting om je vast te houden. We moesten soms onder een rots door, wat ik echt nog het engste vond. Maar het uitzicht was heel gaaf. Je keek zo het dal in met allemaal bergen er omheen. Toen moesten we weer terug. Maar we hebben het weer overleeft. Had wel bibberbenen toen ik weer beneden was.

Volgende dag naar een gorge gegaan en weer een heel stuk gewandeld en geklommen en watervallen gezien. S avonds stonden we op een soort gratis camping. Lekker kampvuur gemaakt waar we bij aan de koffie zaten toen er ineens een auto aankwam. Haha er stapte een beetje een wazige vent uit die zei dat ie ons zag zitten en dacht, ik ga is ff een praatje met ze maken. Hij begon een maf verhaal over wat ie allemaal deed en dat ie gelukssterren maakte en dat ie als tie de volgende dag naar ze werk ging er wel ff twee zou afgooien. Haha nou best joh dachten we, we vonden het maar een mafketel. Hij zei ook dat ie Indian Chief was en dat iedereen hem kende in Noosa (een stadje in Australie) Volgende dag lag er een tasje met twee sterren van ijzerdraad (best gave dingen) en een foto van die man in z'n Chief kleding en een brief dat ie z'n instinct had gevolgd toen hij ons zag zitten en die sterren voor ons maakte. Ze brengen als het goed is geluk. Nou tot nu toe hebben we geen pech gehad, dus ik denk dat het werkt. Ze moeten ook tegen slechte dromen helpen, maar daar werken ze jammer genoeg niet tegen.

We zijn ook nog bij de Jenolan Caves geweest. Hele mooie grotten. De weg liep daar gewoon door een grot heen, ook best gaaf. We hebben er een beetje rondgewandeld tussen 45834534 Chinezen. De wegen hier zijn trouwens echt bizar. Gaan steil omhoog en omlaag en zijn anderhalfbaans op z'n breedst, terwijl het echt een tweerichtingsweg is. Totaal onoverzichtelijk en om het nog enger te maken hebben ze geen snelheidslimiet. Niet dat je harder dan 60 kan daar. Ik word er steeds een beetje misselijk van als we er rijden. De afgrond naast de weg helpt ook niet echt. De middag van die grotten reden we naar een camping toen we een beest op de weg zagen zitten. Ik dacht eerst een bukkende kangaroe ofzo, maar het was een wombat. Echt gaaf. Die hadden we nog niet gezien. Leuke schattige beestjes zijn het. Soort klein beertje, beetje lompig en ziet er heel knuffelbaar uit. Leuk.

Gister zijn we naar de Kananga Walls gegaan. Veel gewandeld over bergen enzo, supermooi uitzicht en een gave waterval. Hmm ik moet het afronden, tijd is bijna op. Dit was het wel zo'n beetje ook eigenlijk. Vandaag dus in Canberra, net een rondje gelopen in de stad en nu even een koffietje drinken denk. Tot de volgende keer.

Kusjes Jo

  • 02 Mei 2010 - 13:57

    Hallo Reizigers:

    ooooo wat een boel enge dingen weer gedaan maar gelukkig mooie dingen en uitzichten.
    wat zal je het hier plat vinden zeg vergeleken met de wegen daar
    nou en wel leuk van die man dat tie het ook echt geeft .
    en er zijn daar dus ook chinezen.
    nou je zegt bij jullie is het herfst ,ik denk toch dat het hier erger is het regent de hele dag al en vanaf dond is het veel kouder 12 graden .
    arme kids hebben hier nu mei vakantie .
    ik ben met rob en maartje en dr moeder mee geweest naar de meubel winkel ze hebben leuke spullen uitgezocht teak hout ziet er mooi uit.
    nou verder weet ik niks geen nieuws
    geniet er nog effe van de tijd gaat zo snel
    groetjes aan mark en dikke knuffels van hier
    volgens mij gaat er iets niet goed mischien komt het er 5 keer op

  • 02 Mei 2010 - 13:57

    Hallo Reizigers:

    ooooo wat een boel enge dingen weer gedaan maar gelukkig mooie dingen en uitzichten.
    wat zal je het hier plat vinden zeg vergeleken met de wegen daar
    nou en wel leuk van die man dat tie het ook echt geeft .
    en er zijn daar dus ook chinezen.
    nou je zegt bij jullie is het herfst ,ik denk toch dat het hier erger is het regent de hele dag al en vanaf dond is het veel kouder 12 graden .
    arme kids hebben hier nu mei vakantie .
    ik ben met rob en maartje en dr moeder mee geweest naar de meubel winkel ze hebben leuke spullen uitgezocht teak hout ziet er mooi uit.
    nou verder weet ik niks geen nieuws
    geniet er nog effe van de tijd gaat zo snel
    groetjes aan mark en dikke knuffels van hier
    volgens mij gaat er iets niet goed mischien komt het er 5 keer op

  • 02 Mei 2010 - 13:59

    Mam:

    ooooo wat een boel enge dingen weer gedaan maar gelukkig mooie dingen en uitzichten.
    wat zal je het hier plat vinden zeg vergeleken met de wegen daar
    nou en wel leuk van die man dat tie het ook echt geeft .
    en er zijn daar dus ook chinezen.
    nou je zegt bij jullie is het herfst ,ik denk toch dat het hier erger is het regent de hele dag al en vanaf dond is het veel kouder 12 graden .
    arme kids hebben hier nu mei vakantie .
    ik ben met rob en maartje en dr moeder mee geweest naar de meubel winkel ze hebben leuke spullen uitgezocht teak hout ziet er mooi uit.
    nou verder weet ik niks geen nieuws
    geniet er nog effe van de tijd gaat zo snel
    groetjes aan mark en dikke knuffels van hier

  • 04 Mei 2010 - 13:12

    Sassieka:

    hey meis!

    dat je na al die tijd nog steeds weer verrast wordt! Heerlijk lijkt me dat!

    Geniet er nog maar even van, want over een paar weekjes is het over!
    Hier heb je niks gemist!

    liefs, Sas

  • 04 Mei 2010 - 21:36

    Martijn:

    Hoi schatje,

    Nog maar 30 minuten en dan is het 5 mei, word ik alweer 23.. ^^ We hebben je kaartje binnen hoor.. en jij wilt schijnbaar lasagnetta komen eten.. Moet je wel lief zijn hoor =P. Eigenlijk geen enkel probleem voor jou. Neem je een wombat voor me mee? Is misschien wel een leuk kadootje, maar vraag me af of de katjes erbij mee zouden zijn. Volgens mij missen de beertjes van de overkant je wel.. Ze komen steeds kijken als ik met de auto aan kom, maar ze snappen het niet zo erg. Vandaag was Luuk langs geweest, was gezellig.

    Ik ga me bedje zo eens opzoeken, dikke knuffel, kusjes en hou van je <3

  • 05 Mei 2010 - 07:46

    Sonja Tante Van Mark:

    Hallo Jo en Mark,
    Ik zet Mark er voor het gemak maar bij jou avonturen, verslagen zijn gedeeld met Mark dus... Mark vindt het zeker wel makkelijk, als jij het verslag schrijft.
    In ieder geval leuk weer wat te horen van al jullie avonturen. Het lijkt me ook fantastisch om al die beesten die je normaal in de dieren tuin ziet nu ineens zomaar tegenkomt. Wij lopen er ook altijd op als we op vakantie zijn maar jammer genoeg laten ze zich niet zo vaak zien. De reisfolders staan er altijd wel vol mee. Hier hebben we nu meivakantie en het weer wordt vandaag weer iets beter we hebben wat regenachtige dagen gehad.Straks komt Yvonne een bakkie doen. Het is 5 mei en een vrije dag voor sommige. Nou het gaat jullie goed en voor jou nog veel plezier de laastse week en voor Mark een dikke kus.

  • 07 Mei 2010 - 17:03

    Gino:

    Geniet nog even, thuis is echt alles bij het oude. Wel leuk hoor de eerste 2 weken, maar daarna gaat het weer knagen:D. ben benieuwd naar je verhalen en foto's. Ben jaloers op je dat jij wel het hele rondje hebt gedaan (grrr)

  • 12 Mei 2010 - 19:20

    Erma En Pris:

    Hej Jo,

    Wij hopen dat je het heel erg nog naar je zin hebt zo de laatste dagen! Hou die geluk sterren nog maar even de lucht! want die heb je ook nodig om ook de zon in te pakken;) want het weer hier is echt te erg!
    Meis vast een hele goede vlucht! en maak je niet te druk! het komt goed schatje;)
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Jo

Actief sinds 07 Jan. 2010
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 17873

Voorgaande reizen:

21 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Jo in Australie

Landen bezocht: